Petiții Online

Cadrul normativ privind dreptul de petiționare

 

Constituția Republicii Moldova

Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018

Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere

Legea 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public

 

Modul de depunere a petiției

 

Începând cu 1 aprilie 2019 a intrat în vigoare Codul administrativ al Republicii Moldova, nr.116/2018.
Prin petiție, în sensul Codului administrativ, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

 

Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

  1. numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
  2. domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe

această cale;

  1. denumirea autorității publice;
  2. obiectul petiției și motivarea acesteia;
  3. semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.

 

Petiția este însoțită, după caz, de documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice reprezentantului împuternicit, de documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.

 

NOTĂ! Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.

 

Dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează.

 

Dacă petiția ține de competența altei autorități publice, originalul petiției se expediază autorității publice competente, fapt despre care petiționarul este informat.

Petiția poate fi depusă:
- electronic, fiind expediată prin poșta electronică la adresa cancelaria@maia.gov.md  

 - prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei" la adresa or. Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 162, MD 2004
- la sediul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, în cutia poştală amplasată la intrarea centrală.

 

Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenii stabiliți de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.